SST 6% Untuk semua telco bermula 1 September 2018


SST TOPUP 6% MULAI 1 SEPTEMBER 2018

!!!UPDATE : SST TOPUP TELAH DIHENTIKAN MULAI 6 SEPT 2018!!!


Caj SST 6% telah dikenakan mulai hari ini 1 September 2018 ke atas setiap belian topup dan servis berkaitan setiap telco di Malaysia. 

Pembelian topup seperti biasa dengan nilai RM5, RM10, RM30, RM50 dan RM100 TETAPI jumlah yang akan masuk ke dalam akaun pelanggan ditolak dengan kos cukai. 

Senarai harga topup dan nilai yang masuk ke akaun pelanggan. Kadar ini selaras untuk pembelian melalui semua medium seperti online banking, 7 Eleven, dan semua kedai topup :




Geram sebab sekarang topup jadi mahal dari harga bayar?

Ye memang nilai topup yang kita dapat berkurang, TAPI setiap telco ada tawarkan FREEBIES sebagai ganti nilai yang tidak cukup. FREEBIES pula berbeza bergantung kepada setiap telco. 


(KLIK UNTUK PAPARAN LEBIH JELAS. TELCO LAIN AKAN DIUPDATE BILA SAH MAKLUMAT)






Servis lain termasuk belian internet, postpaid juga dikenakan SST. Jadi kalau yang dulu selalu topup RM30 untuk langgan internet RM30, sekarang dah tak boleh. 

Contoh CELCOM Topup RM30, dapat RM28.30
Pelan internet RM30 yang biasa untuk 5GB, sekarang termasuk caj SST dah jadi RM31.80
Jadi topup RM30 memang tak akan cukup untuk langgan internet sebulan. Kenalah topup lebih dari tu. 


Yang biasa bajet RM30 sebulan tu, kena kira balik. TAPI, takpe, boleh terus daftar jadi agen topup kami, boleh beli topup murah, tak perlu risau pening kepala hehe. Maklumat lanjut boleh hubungi 0139009134




Senarai penuh link makluman berkaitan SST di website telco boleh klik :









No comments:

Post a Comment

Pages